1 januari 2008

Tillbaka igen/Back again

Som en start på det nya året har jag tänkt att blogga på två språk när andan faller på.

As of this year I will be writing in Swedish as well as in English when I feel like it.

Har nu kommit tillbaka till Holland och firat in det nya året med fyrverkerier och champagne. Lämnade Sverige den 29. Innan vi åkte till Landvetter hade vi ett par timmar i Göteborg. Jag ville gärna besöka några garnaffärer och hann med både 2Knit och Strikk. Det var första gången jag var på 2Knit och jag blev positivt överraskad. De hade många fina garner och jag köpte med mig lite Kauni effektgarn, Karamell från östergötlands ullspinneri, handfärgad garn från Hedängens Ull och Spinneri och ett nystan Kid Silk Haze. På Strikk blev jag lite besviken, utbudet var mindre bra än det brukar vara. Hittade i alla fall ett jättemjukt Malabrigo garn och ett svart nystan Aracuania Nature Wool på rea som jag kan använda tillsammans med det vita nystanet som jag fick i julklapp.

Have just come back home after a few days in Sweden. The new year was celebrated with champagne and fireworks. Before I left Sweden I had a few hours in Gothenburg and I managed to visist two yarn stores, 2Knit and Strikk. It was my first visit to 2Knit and I liked the shop very much. I bought som yarn from Kauni, östergötlands ullspinneri, Hedängens Ull och Spinneri and a skein of Kid Silk Haze. At Strikk I was a little disappointed, the yarn they had were less interesting than usual. Anyway I found a lovely yarn from Malabrigo and a black skein of Aracuania Nature Wool that I can use together with the white one I got at Christmas.

Inga kommentarer: