17 januari 2008

Designstickat by Jytte Slente



En av böckerna som jag fick i julklapp var Designstickat av Jytte Slente. Jag bara älskar den här boken och skulle kunna tänka mig att sticka mer än hälften av modellerna i den. Modellerna är mycket enkla och eleganta men de har alla något extra och blir därför inte tråkiga. På bilden ser du en angora tröja som jag ska sticka i det lila garnet. Blev så inspirerad av att sticka att jag genast beställde massa garn från garn.dk i Danmark. Garnet var ganska prisvärt men frakten var dyr, men vad gör man inte för att få garnet man vill ha. Köpte 200g svart Kid Mohair, drygt 200g angoragarn, fyra nystan sockgarn till sockklubben, lite silke som jag ska använda till en tröja och lite annat svart mohair. Här ska stickas!

One of the books I got for Christmas was Designstickat by Jytte Slente. I just love it and I think I am going to knit more than half of the projects in this book. The garnments are simple and elegant yet they all have something special which prevents them from being boring. In the picture you see a angora sweater which I will knit in the purple yarn. I got so inspired knitting that I directly place a big order at garn.dk in Denmark. the yarn itself wasn't that expensive but the package costs were. Anyway, what do you not do to get some great yarn? Bought 200 g black Kid Mohair, some sock yarn for the knit along, silk to use for a sweater and some other black mohair. Now I just need to start knitting!

3 kommentarer:

miastick sa...

Hej! Den verkar spännande, den boken. Är mönstret "tröja med krage" http://www.garn.dk/product.asp?product=1825&sub=152&page=1
med?

Linda sa...

Hej Mia,

tyvärr är det mönstret inte med i boken.

Linda

miastick sa...

Ok, tack för info!