2 februari 2008

Göra klart/Getting ready



Jag tycker om att sticka. Jag tycker om att starta nya stickningar. Jag tycker inte om att avsluta stickningar, och inte heller att montera. Har bestämt mig för att ägna helgen åt att försöka göra klart saker som nästan är klara. Först ut är min Omlottkofta utan ärmar. Det extra nystanet Kid Silk passade inte precis i färg men det har jag skitit i. När koftan är virad två varv runt kroppen syns det ändå inte.

I like to knit. I like to start new knits. I am bad in finishing what I am knitting. This weekend will be dedicated to finishing things that are almost done. First out is my wrap cardigan without arms. The extra skein of Kid Silk did not exact match the other tow, but when you wrap the thing twice around your waist, it doesn't show.

Garn/Yarn: Kid Silk Haze, ca 2 och en tredjedels nystan
Mönster/Pattern: Omlottkofta utan ärmar ur Designstickat av Jytte Slente
Stickor/Needles: 5.5 mm

Inga kommentarer: