24 september 2009

Cirkelkoftan




Nu när hösten närmar sig är min skira cirkelkofta äntligen klar. Trots att den bara väger 75 gram ger den ganska mycket värme, men färgen och modellen passar mer till en sommarkofta tycker jag. Eftersom jag oftast stickar efter engelska mönster blir jag lika förvånad varje gång hur ofullständiga mönster på svenska kan var, fick klura ganske mycket på vissa delar av mönstret. Eftersom mohair är jobbigt att repa upp ville jag inte så gärna sticka fel.
Mönster: Cirkelkofta från Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt av Lene Holme Samsoe
Garn: Kid Silk från Garnstudio
Stickor: 5 mm

3 kommentarer:

Hugomamma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hugomamma sa...

Vad fin den är!
Jag håller på med samma, men i petrolfärg.
Håller med om mönstret, inte helt klart alla gånger...
Det tar ett tag till innan min är klar. Tack för titten!

miastick sa...

Den där ska jag också sticka- vad fin din blev! Och snart är det vår igen ;) (passar kanon redan till jul med vitt tycker jag)