30 januari 2008

Ingen middag/No dinner



Det blev ingen middag i lördags. Min svärfar fick influensa så vi fick stanna hemma. Beställde hem indisk mat och det var jättegott. Enda fördelen med att vara hemma var att jag kunde börja på mina februarisockor i Stickameras sockklubb. Garnet är ett merinogarn och det är ljusare än på bilden. Mönstret var lätt att memorera, men jag vet inte om jag tycker att det är jättesnyggt. Men det gör ingenting för innan jag började sticka hade jag bestämt mig för att dessa skulle bli till min kompis i Knitmores sockbyte.

We did not go out for dinner Saturday. My father in law got the flu so we had to stay at home. We ordered lovely indian food and I got the opportunity to start with the second pair of socks in the sock knit along. I knit with a merino yarn, but it is much lighter than on the picture. The pattern is easy to memorise but I don't know if I like it that much, but luckily I don't have to because I decided (before I started to knit) that these would be for my secret friend in Knitmore's sock swap.

1 kommentar: