10 juli 2008

Klar efter ett år


Julen 2006 fick jag lingarn i julklapp. Började entusiastiskt att sticka på n en tröja som lagom till vårkanten blev klar. När jag hade sytt ihop alla delarna provade jag den och tyckte då att det "hängde" under armarna. Kände mig missnöjd och beslutade mig för att sticka om den övre delen av ärmen. Eftersom jag inte tycker om att repa upp och sticka om blev tröjan liggande. Vår övergick i höst och på hösten har man ju inte mycket använding av en lintröja. Våren 2008 närmade sig och jag hade fortfarande ingen lust att sticka om ärmarna. Till slut fick jag nog av mitt eget slöande och anmälde mig till EM stickningen. När jag har lovat något, brukar jag också hålla det så under fotbolls EM plockade jag fram linbyltet igen och provade tröjan och till min stora förvåning var ärmen OK (inte perfekt men bra nog), så ett av EM projekten blev klart utan att sticka en enda maska!

Mönster: Jumper i tunt lin från Yll o Tyll
Garn: Yll o Tylls tunna lin
Stickor: 3.5

Inga kommentarer: