12 juni 2008

Linne i Lin/ Linen tank



Under EM har jag haft som mål att sticka färdigt UFOn. Det första som är klart är ett grovstickat linne i lin. Linnet får sin passform genom att man minskar stickstorlek utan att minska antalet maskor. Tyvärr blev övergången till de minsta stickorna ganska tydlig. Men jag orkade inte att sticka om. Jag hoppas att en tvätt i maskinen kan rätta till problemet.

During the EC in football I will try to finish as many UFOs as possible. First is a tank knitted in linen. This tank gets its shape from decreasing needle size instead of decrease the number of stitches. Unfortunately the change to the smallest is quite visible, but I hope it will be less visible after a wash.

Mönster/Pattern: Tunika i grovlin från Strikk
Garn/Yarn: Grovlin från Strikk
Stickor/Needles: 12, 10 och 6.5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda! Det är ju ett jättefräckt linne. Fiffigt med samma antal maskor och byte av stickor. Finns mönstret tillgängligt på nätet? Jag har lingarn liggande som jag inte vet vad jag ska göra med. Chokladen är ju jättegod. Jag äter den med andakt. Ha det så bra. Kerstin

Linda sa...

Hej Kerstin!

m148nstret finns tyvärr inte online men kan köpas hos Strikk, www.strikk.se Det heter Slätstickad Grovlintunika och jag använde lite mindre än 200g lin.