5 januari 2008

Knitting Never Felt Better



En av böckerna som jag fick i julklapp var Knitting Never Felt Better av Nicky Epstein. Har blivit lite sugen på att lära mig att filta saker men har inte speciellt mycket erfarenhet (förutom några grå tofflor för några år sedan). Har nu hunnit bläddra och läsa lite i boken och jag bara älskar den. Först får man lite allmän information om filting, hur man gör och vad som händer. Sedan består resten av boken av stickade bilder, före och efter filtning. Mönstren är så vackra, och jag kan tänka mig att använda en del av dem i ofiltat tillstånd. Blev jätteinspirerad av att skapa strukturer i det jag stickat. Har börjat att sticka vanlig rätstickning i Kid Mohair. Meningen är sedan att binda in hasselnötter i halsduken, filta och sedan ska jag ha något som liknar bilden i boken.

Inga kommentarer: