24 april 2009

Bröllopstider

Nästa vecka gifter sig två av våra bästa kompisar. För att gå på bröllopet har jag fixat och donat lite. Först ett foto på kjolen som jag ska ha på mig på dagen, sydd i grått thai siden. Ibland bara hatar jag min lilla rumpa eftersom det alltid är så svårt att ta in kjolen i bak så att den sitter snyggt. Efter ungefär 5 försök blev det tillräckligt bra.



På bröllopet ska man bära hatt. Så för första gången i mitt liv har jag nu köpt en hatt, eller hatt och hatt, huvudbeklädnad kanske man kan kalla det. Med en äkta hatt på mitt huvud såg jag mycket mindre ut än mina 160 cm så till slut valde jag en sorts huvudbeklädnad som sitter fast på ett diadem. Ser mycket snyggare ut när den sitter på mitt huvud. Känner mig jättechic nar jag har på mig den, och den är gjord i de färger som jag ville ha.



För att dekorera bilarna i bröllopsföljet har jag sytt små dekorationer. Tänk att ett skitfult 80-tals band med vita organza rosor kan se rätt OK ut en för en!

Inga kommentarer: