24 mars 2009

2x barntröjor



Jag tycker om att sticka barnkläder eftersom de är små och går snabbt att sticka. Jag började för jätte länge sedan med en tröja till min systerdotter. Som vanligt stickar jag en stor storlek så att tröjan inte blir för liten. Denna tröjan är stickad till en fyraåring så min systerdotter får nog vänta till jul innan hon får den.



Eftersom jag har köpstopp denna månaden så funderar jag på hur jag kan använda det garnet jag har på bästa sätt (nu får ni inte tycka synd om mig, jag har faktiskt mer garn än jag skulle kunna sticka upp de närmaste åren). Eftersom jag har små fötter blir det alltid ganska mycket garn över när jag stickar sockor. Jag har därför stickat en liten tröja med restgarn och lite nytt Regia silk (det rosa). Bara älskar det garnet, denna tröjan ska ges till en ny bebis i bekantskapskretsen.

Mönster: Babytröja plus kofta från Svarta fåret
Garn: det mörkrandiga är från Lana Grossa och det rosa röda är från Regia och Trekking.
Stickor: 2.5 och 3mm

Inga kommentarer: