9 augusti 2008

Nya project!

Om man läser vilka WIP jag har kan man tro att jag har slutat att sticka. Så är naturligtvis inte fallet, här kommer en update!



Först ut är min Simply Marilyn som är min OS-stickning. Började igår. Garnet Debbie Bliss Cashmerino är så mjuk, en fröjd att sticka med, och med stickor 7 går det undan.



Efter att ha kämpat med Clover i Stickameras sockklubb till slutet av juli beslutade jag mig för att skippa julisockorna och börja direct med augustisockorna, Spring Forward.



När jag var i Sverige på semester senast sa min syrra att min systerdotter inte hade så många stickade tröjor. En del som jag stickat hade hon växt ur och en del var för stora (eftersom jag inte vet hur lång tid det tar att avsluta ett projekt, stickar jag hellre för stort än för smått till barn). När jag kom hem började jag genast sticka en tröja med ficka och hätta.



Till sist har jag börjat på ännu en Emerald String Bag, tycker jättemycket om min väska och använder den nästan varje dag!

Något jag inte håller på med längre är min randiga tröja, den var nästan färdig, men jag fick inte till halsringningen ordentligt. Blev skitsur efter att ha stickat om den mer än fyra gånger och repade upp skiten. Funderar nu på en ny model. Garnet och färgerna var fina tillsammans.

Inga kommentarer: