25 augusti 2008

Hektisk vecka



Förra veckan var hektisk. Stickade färdigt min Marilyn på lördagen. Så här ser den ut på! Passade också på att köpa lite nytt garn hos Jannette. Noro Cash Iroha till en Hourglass Sweater och Cashmerino Chunky.



På söndagen var det dags för att åka till Köpenhamn för en kongress. Mellan föreläsningarna hann jag med ett besök på Sommerfuglen som låg jättenära mitt hotel. Underbar affär men jag köpte ingenting.

Hemma igen på onsdag kväll. Nya numret av Interweave Knits hade kommit, jag var inte alltför imponerad. Torsdag jobbade jag och i fredags jobbade jag några timmar innan det var dags att ge sig av till Prag på ett bröllop. Vi åkte bil tillsammans med några kompisar. En bilresa är ett utmärkt tillfälle att ägna sig åt lite stickning. Mina handfärgade strumpor är nästan klara.



Efter drygt 10 timmar var vi framme. Bröllopet var jätteroligt och jag hade på mig den rosa klänningen som jag sydde förra året. Igår åkte vi hem igen. Resan gick lite snabbare så vi var hemma efter drygt åtta timmar. Började sticka på en tröja till min systerdotter. Vet inte om jag tycker att färgerna är för mörka till ett barn.



Nu ska jag bara jobba fyra dagar till, sedan ska jag ha semester! Under semestern hoppas jag kunna besöka Artfibers, Noeknit och Imaginknit. Gissa vart jag ska åka i fyra veckor. Om ni har tips på roliga garnaffärer får ni gärna berätta.

Nu ska pojkvännen och jag ut och äta och fira att vi varit tillsammans i sex år!

2 kommentarer:

miastick sa...

Härlig tröja! Och helt underbart garn... det blir snajdigt med en blålila hourglass!

Annicka sa...

Hej1
Jag har utmanat dig i min blogg att svara på frågor som finns där
Hälsningar nystat