9 augusti 2008

Mitt garn!



Så här fint blev mitt egenfärgade garn när det torkats. Härvan till vänster är vanligt sockgarn och de två härvorna till höger är sockgarn med bambu i. Dessa sög åt sig mindre färg. Har fått en fråga om hur jag har färgat garnet. Jag har använt Kool aid och äggfärg. Jag löste upp färgen i vatten i en ganska odjup skål. Den del av garnet som jag ville färga la jag i skålen. När jag tyckte att garnet fått en fin färg tog jag upp det ur skålen och lade följande parti i nästa skål med färg. När jag var klar lindade jag in garnet i husshållsfolie, ser ut ungefär som en falukorv, så att de olika färgerna inte skulle färga av sig när jag satt in alltihopa i micron.

Var hel spänd på hur det skulle se ut när jag stickade med garnet. Så här blev det:

Inga kommentarer: