13 februari 2008

Carolyn



När mönstret till Carolyn publicerades förra våren kände jag att en sådan måste jag ha. Lyckligtvis hade jag precis rätt garn hemma så jag satte igång att sticka. Rätt enkel stickning så det gick snabbt. Tills jag kom till bården runt tröjan. Gjorde ett fel och ledsnande. Har dock tagit tag i koftan igen eftersom jag nu håller på att avsluta saker. Stickade klart den igår (trodde jag) men när jag provade den hade jag plockat upp för få maskor så hela framsidan krullade sig. Skit! Men skam den som ger sig, innan helgen SKA den vara klar!

When the Carolyn pattern was published last spring I felt that I needed to knit this cardigan. I had the right yarn in my stash so I started to knit. This cardigan knits up quickly and everything went well until I made a mistake when knitting the front bands and collar. But because I am finishing things now, I have renewed my attention for this project. yesterday I thought I had finished it, but when I tried it on the front bands were too tight and curled. But I am not giving up, this cardigan WILL be ready at the beginning of this weekend!

Inga kommentarer: