1 mars 2009

Nya saker



Förra veckan tänkte jag åka på en handverksmässa. Men jag hade mycket att göra och beslutade mig för att inte åka. Som tröst fick jag (för mig själv) spendera lite pengar på nya saker. Raskt bestämde jag mig för att beställa KnitPro strumpstickor. Jag behöver faktiskt nya stickor. Min svärmor har nämligen fött låna mina 2.5 mm, jag har sedan lånat dett par 2.5 mm av en kollega för att kunna sticka mina Pomatomusbenvärmare. Tyvärr har jag råkat att tappa bort en av dessa så nu kan jag bara sticka med 4 stickor och en del mönster kräver ju faktiskt att man stickar med 5. Och jag hade faktiskt inte alla kvartsnumren. Sedan slank det ner en hörva Collinette Jitterbug. Garnet är jättefint men lite grönare än jag hade föreställt mig. 3 härvor Lorna's laces. Jag är en av de personerna som har så små fötter att jag kan sticka 2 par sockar av 15o g. Sist men inte minst ett härva ofärgad Trekking med bambu och siden. Efter detta massiva inköp funderar jag på att ha ett allmönt köpstopp på allt utom mat och upplevelser i mars. För se hur det går!

Inga kommentarer: