14 oktober 2008

Lite mera inköpta saker!

Har varit hemma två veckor nu och allt har varit jättehektiskt. Och då förlorar jag lusten att sticka. Konstigt, eftersom jag behöver ro mest av allt då. Eftersom jag inte har några nya projekt att visa får ni hålla till godo med lite garn som jag köpt i San Fransisco! Hos NoeKnit köpte jag två härvor Manos Silk Blend och det första numret av Debbie Bliss egna tidning. Fina, klassiska mönster. Jag köpte också ett par stickor i rosenträ, men de glömde jag att fota på bilden.



Hos Artfibers köpte jag två fantastiska garn, det röda är en siden/mohair mix och det rosa en bambu/siden mix. När jag köpte garnet fick jag också designa två mönster, dessa är beräknade precis efter min kropp så förhoppningsvis behöver jag inte ändra något.



När jag kom in på Imagiknit trodde jag att jag hade kommit in i garnhimlen. En helt fantastisk affär. Tyvärr blev jag helt överväldigad av utbudet att jag hade svårt att välja vad jag skulle köpa, tillslut blev det lite tjockare sockgarn från Lorna's Laces (så mjukt), ett vanligt sockgarn från Cascade och ett nystan Lamb's Pride.



Kan ni gissa vilka mina favoritfärger är för tillfället?

Inga kommentarer: