7 oktober 2008

Knit Picks

Jag hittade KnitPicks för några år sedan och blev förälskad, vilket utbud till vilka fantastiska priser. Men det var ett problem, de skickar inget utanför USA. När vi således hade bestämt oss för att fira semestern i Amerika började jag att fundera på till vilken adress jag skulle låta skicka mina paket. Tillslut kom jag fram till att skicka paketet till mitt första hotell i Las Vegas. Det betydde att jag kunde få mitt paket direkt, men också att jag måste släpa runt på alla sakerna i en månad. Jag beställde glatt böcker från deras bokrea (40% rabatt och dollarn är ju rätt billig nu). Har nu tillräckligt med literatuur för att klara mig ett tag!



Har också hört och läst mycket om Harmony stickor. Passade på att utöka förrådet med strumpstickor.



Lärde mig att färga sockor för ett tag sedan och beställde lite sockgarn, både i vanlig tjocklek och worsted som jag tycker är svårt att hitta här hemma. Naturliktvis köpte jag också på mig massor av Kool Aid att färga med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ho ho! Satt & surfade runt och hittade en annan svenska i NL som oxå gillar handarbete! Vilket sammanträffande, och så bor vi rätt nära varandra oxå! (jag bor i Tilburg). Hittade inget sätt att maila dig direkt på sidan, men om du har tid & lust så får du gärna skriva en rad till finajosse@yahoo.se om du vill ha kontakt med en likasinnad (fast efter att ha kollat din blogg är jag nog rätt långt ifrån din nivå, men men...)
hej så länge!
Josefina

Katarina Nimrodsson sa...

hej
Oj så mycket fint du har gjort jag undrar vart man kanfå tag på kool-aid Skulle du kunna tipsa mig Verkar så roligt att färga med det jag har växtfärgat jätte mycket men det här verkar jätte lätt att göra
min mail är katarina.nimrodsson@tavelsjo.se

du vor jätte gullig om du skrev en rad

katarina

Monica Hansen sa...

Härlig shopping!