20 juli 2008

Helg i Groningen/ Weekend in Groningen



Den här helgen tillbringades hos mina svärföräldrar i norra Nederländerna. På lördagen gick vi först till den lokala tygaffären för att köpa orange organza till en sjal. Om några veckor ska vi till Prag på bröllop och gästerna ska då ha på sig något orange. Eftersom orange är en färg jag normalt aldrig använder tänkte jag att lösa det hela billigt och lättsytt med en sjal. I tygaffären hade de också halva priset på alla stuvar. Det mönstrade tyget och det rosa tänkte jag att använda till att sy några fina väskor av, coh det lila bruna tyget ska bli en eller två höstkjolar till mig.

I Groningen hittade jag en mysig affär som som sålde läderprodukter från Indien. Där hittade jag denna lilla väska att ha mina sy och sticktillbehör i. Hittade också en bok om att sy väskor, plus ett häfte med mönster till barnkläder.

I spent this weekend at my in-laws. Saturday was the shopping day and in the local fabric shop I bought some orange organza to wear for a Dutch wedding and some other fabrics at half price. In the city of Groningen I managed to by a small purse for my knitting accessories, a book about making bags and a pattern book for children' s clothing.

Inga kommentarer: