3 maj 2008

En kasse full med garn/ A sack full of yarn



Sedan ett par dagar är jag hemma i Sverige på besök. Tyvärr har jag åkt på någon infektion och hostar och har ont i halsen. Imorse var jag hos läkaren för första gången på nästan 20 år. Som tur var hade jag ingen infektion, jag fick hostmedicin mot min hosta så nu hoppas jag att jag kan sova i natt. Hälsotillståndet har gjort att jag inte kan göra allt jag vill, men igår hann jag i alla fall iväg till stans garnaffär. De hade ett erbjudande om att man fick plocka en kasse full för 199 kr. Jag valde ett organza bandgarn som ska bli en sjal, lite rosa bomullsgarn som ska bli något till mitt systerdotter, ett bambugarn i brunt som ska bli en tröja. Det andra rosa garnet valde min syster, jag ska sticka ett linne till henne i det garnet.

I've been in Sweden the last few days. Unfortunately I got some sort of infection with a sore throat and cough. Today I went to se a doctor for the first time in 20 years. I did not have a bacterial infection so I didn't need antibiotics, I did get some cough syrup so I hope I can sleep well tonight. Because I haven't been feeling that great I have not been able to do everything that I have planned to. But yesterday I managed a visit to the yarn store where you could buy a bag of yarn for 20 euros. I choose a organaza yarn for a shawl, some pink yarn for a sweater for my niece and a bamboo yarn for a top. The other pink yarn is for my sister, she asked me to knit a top for her.

Inga kommentarer: