6 december 2007

Tillbaka till vintern!



Kom tillbaka till Nederlanderna i söndags. Bytte sol och bad mot regn och rusk. Semestern i Mexico/Guatemala har verkligen varit fantastisk. Mycket stickat blev det inte, bara ett bar sockar. Stickning är ett mycket bra sätt att få kontakt med lokalbefolkningen på. När vi strosade runt på en marknad så såg jag någon som satt och virkade. Jag är ju som alltid interesserad av att köpa garn så jag försökte på min bästa spanska att säga att jag gärna ville veta var man köpa garn. Tyvärr är min allra bästa spanska inte så bra, så hon förstod inte alls vad jag menade. Tog då upp min strumpstickning ur väskan och då fattade hon vad jag menade. Tyvärr hittade jag senare bara akrylgarn i garnaffären....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild! :-)

Det ju ofta så i riktigt varma länder, att de mest säljer akrylgarner. De har ju inte direkt så mycket användning för varma ullgarner :-)

Ha det bra! Är det regn och grått i Nederländerna, som det är här i Stockholm?