14 augusti 2007

Semestern är slut!



Igår åkte mina föräldrar, min syster, hennes kille och min lilla systerdotter hem till Sverige efter en veckas semester här i Holland. Känns tomt när de har åkt, saknar särskilt min lilla systerdotter som är världens sötaste. Min syster blev väldigt glad över tröjorna som jag stickat till min systerdotter. Skönt att jag också stickat en tröja i blått, för alla hennes andra kläder var rosa, lila eller röda. Vi tillbringade 5 dagar på den holländska kusten, en dag var det fint väder så att vi kunde bada, resten av tiden regnade det och var ganska dåligt väder. Det gjorde inte så mycket för vi hade kul ändå. Jag hann och nysta en hel del garn också. Eftersom jag inte har någon nystmaskin (än) så nystar jag alla härvor för hand. Började med att försöka att sticka en halsduk i den rosa garnet, men mönstre som jag valt ut blev inte bra. Repade och provade ett annat mönster som också blev fult. Repde igen och blev skitsur. Har nu lugnat ner mig och funderar på att sticka en halsduk i sea foam mönstret som finns i Bonniers stickbok. Joanna har gjort sådana snygga halsdukar i det mönstret. Efter allt förtret med halsduken bestämde jag mig för att börja med en tröja i Araucania garnet som jag fyndat till halva priset på Yll o Tyll. Började glatt med stickningen, garnet är otroligt mjukt att sticka med och med stickor 7 går det undan. Men, även här slår oturen till, när jag stickat hela bakstycket och 1/4 av framstycket inser jag att jag stickat de 14 första varven i slätstickning istället för rätstickning. Det blev till att repa igen igårkväll. På bilden ser ni hur långt jag kommit idag.

Inga kommentarer: