2 januari 2011

Reafynd



Förr i tiden broderade jag ganska mycket och när en affär i min hemstad hade halva priset på alla julbroderier passade jag på att fynda. Den vänstra julgransmattan är till mina föräldrar, den jag gjorde till dem för en herrans många år sedan har tyvärr gått sönder. Den andra hade jag tänkt att behålla själv.



Hemma i min lilla stad (Lidköping) ligger också en outlet nere vid den gamla porslinsfabriken (Rörstrand). Där hittade jag hör och häpna tyger från Borås Cotton Tygerna kostade bara 50 kr/meter och stuvbitarna som jag köpte bara 30 kr metern. Kan tilläggas att de också var väldigt generösa när de mätte tyget. Av detta ska det bli väskor av olika slag hade jag tänkt.
Imorgon börjar jobbet igen, men det ska faktiskt bli riktigt kul eftersom det händer lite nya saker. En spännande första dag!

1 kommentar:

Johan sa...

Är det möjligtvis Johan Larssons Garnhandel som du handlat på? http://www.garnhandel.se/