28 september 2010

UFOs





Jag har också några UFOn som ligger och skräpar här hemma. Bestämde mig för att gå med i Veckans UFO Ibland känns det lättare att göra något när man har ett mål. Började med min filt som jag virkade klart under fotbolls VM. Ville virka på en kant men eftersom det var sommar var det alldeles för varmt att sitta med en filt i knät. Nu är det kallare igen och eftersom jag ville ta tag i ett UFO blev det filten. Surfade lite för att hitta en snygg kant men alla var så puttinuttiga. Virkade istället bara fyra varv fasta maskor, och det blev jättefint. Så veckans UFO är klart. Ska fundera på vilket jag ska fortsätta på nästa vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du behöver nån snygg kant framöver så är baklängesfastmaskor väldigt snyggt och inte alls puttinuttiga.
Kolla in den här länken så kan du se hur man gör.
http://www.youtube.com/watch?v=Z_DPQw2Dykg

/Marie