20 mars 2010

Gissa vad jag köpt idag?



Jag har äntligen köpt mig en ny symaskin. Jag har länge gått och tänkt att jag ville ha en overlock maskin men har alltid tyckt att de varit lite dyra. För några dagar sedan fick jag reda på att jag ska få en extra bonus på jobbet och då tänkte jag att jag skulle unna mig symaskinen. Det blev en Pfaff coverlock



Eftersom jag nu har ny symaskin måste jag också ha lite nya tyger att sy i. I eftermiddags var jag i tygaffären i staden där mina svärföräldrar bor. Där har de fantastiskt mycket fina tyger. Tygerna på bilden ska jag använda för att sy en barnquilt, visst är de söta?



Dessa tyger ska jag använda för att sy kläder till mig själv. Tyger som stretch, jersy och siden vågade jag mig aldrig på med min vanliga maskin. men nu ska det bli ändring på de saken! Nu ska jag bara fortsätta att var lycklig resten av dagen även om regnet strömmar ner.

Inga kommentarer: