2 januari 2010

Gott nytt år!




Är nu hemma igen efter julen i Sverige och nyår hos svärföräldrarna. Har också hunnit att jobba 3 dagar i mellandagarna. Tänkte visa vad den svenske tomten och den holländska Sinterklaas gav mig i paket.
Från mina supersnälla svärmor som varit i Japan fick jag små tygbitar med olika japanska mönster. De är otroligt fina och ganska tjocka eftersom de är vävda med många trådar. De små tygbitarna är restbitar som blivit över vid kimono tillverkning. Tyvärr gör den tråkiga blixtbilden de fantastiska färgerna ingen rättvisa. På bilden syns också en härva rosa sidengarn som min svärmor köpt på Avril till mig.
Av mina fantastiska föräldrar fick jag ett stick kit till Hanne Falkenbergs Promenade och två böcker som jag önskat mig. Måste köpa mig en ny rundsticka, sedan kan jag börja på Promenade. Är jätteglad med dessa fina paket!
Jag har inte avlagt några nyårslöften för detta året, men jag ska försöka att bli lite snabbare i att färdigställa mina projekt. Nu kan de bli liggande i veckor (och ibland månander) nästan alldeles klara för att jag inte tar mig tid att sy ihop och blocka dem.
Det andra jag ska göra detta år är att ta bort min Garn-o-meter. Det har varit kul att kolla hur balansen köpa garn/använda garn har varit, men mätaren har nästan konstant stått på minus och givit mig lite dåligt samvete för att jag köper så mycket. Och jag köper ganska mycket, det vet jag, men som en heltidsarbetande tjej i mina bästa år kan jag faktiskt tillåta mig det, och förutom garn (och andra handarbetsrelaterade grejor) samt böcker köper jag nästan inget.
Hoppas att ni också har en bra start på det nya året!


Inga kommentarer: