17 oktober 2009

Handwerkbeurs


Idag har hag varit på Handwerkbeurs, motsvarande Syfestivalen i Sverig skulle jag tro. Ibland klagar jag över att det finns så lite roligt garn att köpa, men idag fick jag mitt lystmäte. Först fick jag tag i Cookie As strumpbok, plus en ny bok om att sticka strumpor från tån och upp. Har alltid tyckt att detta har varit lite svårt men nu har jag ingen orsak att inte sticka på detta sätt. Ett nystan av Noro Silk Garden sock slank också ner, men jag tror att detta ska få bli ett par vantar istället för sockar eftersom det känns lite strävt.


Hos Storm op Zolder köpte jag några fina knappar, ett par stickmarkörer och ett härligt handfärgat garn (alpacka, siden och ull) att sticka en sjal i.



Kunde inte motstå att köpa garn till en monsterknuffel, ett grönt gossedjur, garnet är Malabrigo i en giftigt grön färg. Malabrigo är mycket billigare här än i Sverige, 90 kr per 100g.


Här lite knappar som jag köpt, det här stället har flera backar fullt med olika knappar, så det är bara att rota runt och titta om man hittar något roligt. Billigt är det också, för detta betalade jag endast can 220kr.


Detta garnet köpte jag inte idag men för två veckor sedan då jag var på Textielweekend i grannstaden som har gamla anor inom textilbranchen. Båda garnerna är från Habu textiles, det lila med en kärna av metall så att det är böjbart och det grå är bambugarn.
Nu är pengarna slut, men med dessa garner kan jag ha roligt många veckor framåt!

Inga kommentarer: