31 december 2008

Julklappar

Igår kom jag hem till Holland igen efter en vecka i Sverige. Tänk vad tiden går fort. Som tur är börjar jag inte jobba förrän den femte igen så jag har några lediga dagar att njuta av. Tänkte visa vad jag fick av tomten i år. Av döma av mina paket har jag varit väldigt snäll!



En bok och tyg till en Christmas Sampler Quilt. Tycker att quiltning är kul även om jag oftast överskattar hur lång tid det kommer att ta. Denna quilt består av 12 olika block och jag funderar på om jag ska göra ett block i månaden så att den blir klar till nästa jul.



Tomten vet också att jag tycker om att läsa stickböcker och hade med sig en hel radda till mig. Har kollat lite i alla och de verkar vara toppenbra.



Sist men inte minst fick jag också färg att färga garn med. Funderar på vilken gryta jag ska använda till det. Vi har köpt en ny soppgryta idag men den var så dyr att jag inte kan färga i den. Kanske kan jag hitta något på second hand, problemet är bara att vi har induktionsspis, och inte alla kastruller funkar på denna.

Inga kommentarer: