2 november 2008

Två gånger Sverige



För två veckor sedan åkte jag till Uppsala för en veckas kongress. Jättekul att vara tillbaka i min gamla studentstad! Kul kongress! men det var en intensiv vecka eftersom jag var sekreterare för kongressen och var tvungen att skriva protokoll. På lördagen hade jag tid att titta runt lite i stan och ett besök på Yll o Tyll blev det. De hade jättemycket fina grejor men eftersom jag har köpstopp (och det är ju också jul snart) så köpte jag faktiskt ingenting.

Denna helgen fyllde min systerdotter två år, så i fredags satte vi oss i bilen för att köra hem. Vi kom fram runt lunch på lördagen och åkte vid niotiden i morse. 2500 km och 24 timmar i bilen, man är lite mör nu. Trodde att jag skulle kunna sticka lite i bilen, men det blev det inget av, antingen så körde jag eller så sov jag.

Jag har i alla fall börjat med en sjal i mitt Manos Silk garn, mönstret är mitt egna. Inte speciellt avancerat men första gången som jag stickar efter eget huvud och inte någon annans. Hoppas jag får mer tid för stickning och bloggen de följande veckorna, men det blir kärvt eftersom mitt jobb är mycket krävande för tillfället.

Inga kommentarer: