5 april 2008

Jag lever fortfarande/I'm still alive



Jag lever fortfarande, och jag stickar också, även om jag inte bloggat så mycket på sista tiden. Först var det mycket på jobbbet, och förra helgen plus tre dagar denna veckan var jag i Bryssel på semester. Låter lyxigare än det är, Bryssel ligger nämligen bara 15 mil från staden där jag bor, men jag hade aldrig varit där så det var kul att titta runt lite. Efter påsk började jag på Stickameras påsksockor i ett handfärgat garn garn som jag fått av en kompis i min Stitch n Bitch grupp. Hon tycker nämligen om att färga men kan själv inte använda garn med ull i, så jag fick detta. Snällt va! Färgerna är riktigt påskiga.

I'm still alive and knitting, even though I have been really bad in blogging the last few weeks. First I had to do a lot of work, and the last few days I have been on vacation in Brussels. It sounds fancier than it is, Brussels is a mere 150km away from where I live, but I have never been there before so I was nice to take a look at it. After Easter I began knitting Stickameras Eastersocks in a hand dyed yarn that I gotten from a friend in my Stich n Bitch group. She likes to dye yarn but cannot use yarn with wool in herself so I gor this skein. The colours are really Easter like.

Inga kommentarer: