4 mars 2008

Sverigebesök/ Sweden visit



Helgen i Sverige var riktigt trevlig, förutom att vi nästan missade den. Som den sömntuta jag är beslutad jag att jag inte skulle åka iväg alltför tidigt till flygplatsen. En och en halvtimma innan avgång skulle vara nog, och jag hade ju checkat in oss via internet. Följande morgon står min pojkvän och jag och väntar på tåget till flygplatsen och då bryter paniken ut. Pga en strömstorning kör inga tåt till flygplatsen. panik, panik vad kan vi göra. Att ta en taxi är ingen möjlighet eftersom hela Amsterdam står still på morgonen på grund av alla bilköer. Svettigt väntar vi på stationen och efter den dryg halvtimma börjar tågen att rulla igen. 40 minuter innan avgång checkar vi in vårt bagage, tränger och före i kön till säkerhetskontrollen, panikköper en flaska Jaegermeister i tax freen och rusar till gaten. Sitter sedan i planet och pustar ut och planerar vad jag ska göra i Uppsala innan vi kör ut på landet. Det blir naturligtvis ett besök på Yll o Tyll och jag köpte lite bomullsgarn till en Pippi tröja till min systerdotter, lite Fabel sockgarn (NEJ jag ska inte sticka dominosockorna i sockklubben, jag tycker inte att de var vidare snygga) men något annat blir det säkert och två nystan svart alpacka som jag ska använda tillsammans med ett mörkgrått garn till en Union Square Market Sweater.

My long weekend in Sweden was great, but I nearly missed it. because I'm very sleepy in the moring my boyfriend and I agreed to sleep a little late and catch a train to the airport which would arrive about an hour and a half before departure. As we stand on the plaform we get the message that there are no trains going to the airport because of a problem with the electricity. Panic! taking a cab is not an option since the area around Amsterdam is full of traffic jams in the morning. After nervously waiting for half an hour the train finally departs and we arrive at the airport just in time for check in. When finally arriving in Uppsala I decided to visit one of my favourite yarnstore Yll o Tyll. I bought some cotton to knit a Pippi Longstockning swetare for my niece, some sock yarn and soma alpacka yarn for a Union Square Market Sweater.

Inga kommentarer: