3 juli 2007

Nu är jag redo!

Nu är jag redo att starta min egen blogg. Sidan ser hyfsad ut och sambon har just visat mig hur man för över bilderna från hans nya flashiga kamera till min dator.

Ska börja att berätta lite om mig själv. Snart 30 år. Har bott och studerat i Uppsala innan jag tog mitt pick och pack och drog till Nederländerna där jag sedan tre år bor och arbetar. Trivs bra, förutom att garnutbudet inte är det bästa. Lärde mig att sticka när jag var runt 5 år, min moster visade mig hur man skulle göra. Virka lärde jag mig också någongång i den vevan. Men denna kunskap föll i glömska när jag upptäckte broderiet som var min stora passion under många år. Tyvärr tycker jag att broderat är jättefult och det passar inte alls i min lägenhet så nu har jag en garderob full av broderade dukar som inte används.

Under studietiden gjordes inte mycket på handarbetsfronten, en balklänning då och då och en enstaka sjal. För nästan två år sedan väcktes handarbetsintresset igen och nu håller jag på för fullt. Garn, tyg och symaskinen har tagit över lägenheten och de pengar jag lägger ut på garn får mig ibland att rodna. Hoppas att jag kan underhålla er med mitt hantverkeri på denna sida!

Inga kommentarer: